خودروهای پژو همواره در مسابقات رالی ایفای نقش کردهاند. پژو 205 و پژو 405 در دهه 1980 میلادی ستارههای پرفروغ پژو در مسابقات رالی بودند و این رویه در دهههای بعدی با پژو 206 ادامه پیدا کرد. پس از آنکه پژو 206 بالاخره از خط تولید خارج شد، نسل بعدی این خودرو یعنی پژو 207 جایگاه پیشینیان در مسابقات رالی را به خود اختصاص داد.
نماینده پژو در مسابقات رالی طی دهه اول قرن بیست و یکم، نسخه S2000 پژو 207 بود. لقب S2000 از حجم پیشرانه این خودرو اقتباس شده است، چرا که این محصول پیشرانهای به حجم 2000 سی سی دارد. از نظر قدرت نیز پژو 207 S2000 با خروجی 300 اسببخار، یکی از قویترین هاچبکهای پژو محسوب میشود. پژو 207 S2000 در سال 2007 پدیدار شد و طی سالهای 2007، 2008 و 2009 در مسابقات IRC به قهرمانی رسید. مهندسان پژو طی سالهای 2010 و 2011 عملکرد این خودرو را بهبود بخشیدند تا هاچبک قدرتمند پژو همچنان در مسابقات رالی جهانی حضور داشته باشد. نسخه جدیدی از پژو 207 S2000 در سال 2010 معرفی شد.
تغییرات پژو 207 S2000 در مقایسه با پژو 207 اصلی بسیار چشمگیر هستند. برای مثال سیستم تعلیق این خودرو کاملا بهینه سازی شده است، گیربکس آن متفاوت است و در بازههای مختلف زمانی توسط مهندسین پژو اصلاح شده است، ترمزهای جلو و عقب سبکتر هستند و چند کیت بدنه مختلف برای آن طراحی شده است.
جدول مشخصات پژو 207 S2000:
نوع پیشرانه |
چهار سیلندر خطی |
کد موتور |
EW 10 J4S |
حجم پیشرانه |
1998 سی سی |
حداکثر قدرت |
300 اسب بخار |
سیستم انتقال قدرت |
چهار چرخ محرک |
گیربکس |
شش سرعته سکوئنشیال |
ترمزهای جلو و عقب |
دیسکی برمبو با چهار پیستون |
سیستم تعلیق جلو و عقب |
مک فرسون |
وزن خالص |
1100 کیلوگرم |
قیمت نهایی خودرو به همراه کیت بدنه |
264000 یورو |