دیجیزا/ در مصاحبهای جدید، گروهی از توسعهدهندگان استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team)، در مورد مکان وقوع The Medium صحبت کردند. بلوبر تیم صحبتهایی جالبی در مورد چرایی وقوع The Medium در لهستان پسا-کمونیسم دارد.
از زمان عرضهی The Medium، این بازی توانسته موفقیت و توجهات زیادی را جلب کند. بسیاری از طرفداران از اولین بازی ترسناک نسل بعدی ایکسباکس سری ایکس لذت بردهاند. با این حال کسانی که بازی را تجربه نکردهاند، از یکی از حقیقتهای جالب آن بیخبرند. پیش از عرضهی بازی، The Medium ویژگیهای زیادی داشت که باعث جلب توجه بازیبازان شده بود.
The Medium حال و هوایی مشابه با Silent Hill داشت و حتی آهنگساز Silent Hill هم در این بازی حضور دارد. با این حال نکتهای که بسیاری به آن توجه نکردهاند، وقوع بازی در کشور لهستان است. The Medium در لهستان دههی ۹۰ میلادی جریان دارد. جایی که لهستان در حال خروج از جنگ سرد و کنار کشیدن از ایدهآلهای کمونیستی است. اعضای بلوبر تیم در مصاحبهای جدید در مورد چرایی این مهم صحبت کردهاند.
در واقع وقوع بازی در کشور لهستان، ارتباط زیادی به تمهای مرکزی بازی و دوگانگی آن دارد. یکی از مکانیکهای هستهای گیمپلی The Medium هم دنیای دوگانه است. این مهم مربوط به تاریخچهی لهستان و همان انتقال از کمونیسم به ایدهآلهای جدید است. البته جالب است بدانید که تمام صداگذاریهای بازی توسط افراد آمریکایی انجام شده است. دلیل اصلی این مهم، شیوع ویروس کرونا و عدم توانایی سفر به لهستان برای ضبط موشن کپچر است.
البته بلوبر تیم برای افراد علاقهمند، گزینهای را با صداگذاریهای لهستانی در بازی قرار داده است. البته در این حالت هنوز هم موشن کپچر بازی با صدای آمریکایی انجام شده و شاهد ناهماهنگی بین حرکت لبهای شخصیتها و صدا خواهید بود. استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) هم کار مشابهای را در Ghost of Tsushima کرده بود. در آن بازی هم میتوانستید بازی را با دوبلهی ژاپنی تجربه کنید.
بازی The Medium در حال حاضر به صورت انحصاری بر روی پلتفرمهای مایکروسافت یعنی رایانههای شخصی، ایکسباکس سری ایکس و اس در دسترس است.