فورد F-150 رپتور R مدل ۲۰۲۳ یک هیولای واقعی است که پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۶۸ نیوتون متر را تولید می‌کند. قطعاً هیچ‌کسی از این وانت پیکاپ قلدر انتظار کم‌مصرف بودن را ندارد.
 
آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا EPA اخیراً جزئیات مصرف سوخت خودروی یاد شده را منتشر کرده است. این موسسه می‌گوید رپتور R در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۲۳.۵/۱۵.۶/۱۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این ارقام بسیار وحشتناک هستند و باعث می‌شوند F-150 رپتور R به‌طور قابل‌توجهی پرمصرف‌تر از نسخه استاندارد F-150 رپتور با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو باشد. F-150 رپتور عادی در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی مصرف سوخت ۱۵.۶/۱۳/۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

تنها رقیب واقعی فورد یعنی رم ۱۵۰۰ TRX نیز مصرف سوخت مشابهی داشته و در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۲۳.۵/۱۶.۸/۱۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. البته فکر نمی‌کنیم بسیاری از خریداران رپتور R به خاطر مصرف سوخت بالای این وانت پیکاپ از خریدش منصرف شوند. احتمالاً خریداران از این هیولا به عنوان دایناسورهای عصر مدرن خودروسازی نام خواهند برد، محصولاتی که طرفداران خاص خود را دارند.
 
اما تنها پیشرانه برگرفته از فورد موستانگ شلبی GT500 نیست که این وانت هیولا را جذاب می‌سازد. فورد از سیستم تعلیق عقب ۵ اتصالی به همراه بازوهای جدید در رپتور R استفاده کرده تا این خودرو توانایی‌های بیشتری در مسیرهای خشن داشته باشد. همچنین شوک‌های جدید فاکس نیز به همراه فنرهای پیچشی ۲۴ اینچی وجود دارند. سیستم تعلیق فورد F-150 رپتور R به حدی پیشرفته است که دامپرها به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند و از حسگرهای ارتفاع برای پایش شرایط مسیر و تنظیم سیستم تعلیق استفاده می‌کند. وانت پیکاپ پرقدرت فورد قیمت بالایی دارد. در واقع برای دستیابی به این خودرو باید حداقل ۱۰۹۱۴۵ دلار کنار گذاشت که باعث می‌شود رپتور R حدود ۳۷ هزار دلار گران‌تر از رپتور عادی با پیشرانه ۶ سیلندر باشد.