دیجیزا/سارا باند در آخرین مصاحبهی خود اطلاعاتی از قبیل تعداد بازیبازهای فعال سرویس گیمپس، عناوینی که تجربه میکنند و مبلغی که برای بازیها هزینه میکنند را منتشر نمود.
سرویس ایکس باکس گیمپس حتی قبل از خریداری شدن شرکت بتسدا توسط مایکروسافت به عنوان یکی از سرویسهای بسیار خوب و معاملهای از هر جهت سودآور برای بازیبازان تلقی میشد و حالا با خرید شرکت مذکور، محتوای آن تا حدود بسیار زیادی در ترغیب کاربران جدید وسوسه کننده است.
از طرفی دیگر، از زمان راهاندازی شدن این سرویس میتوان به وضوح مسیر صعودی که شرکت مایکروسافت برای برند ایکس باکس درنظر گرفته است را مشاهده نمود. همچنین، این شرکت برای غنی کردن این سرویس راضی به پرداخت هزینههای گزاف به شرکتهای Third-Party شد تا اجازهی انتشار عناوین خود را بر روی این سرویس بدهند.
طبق گزارش Forbes، خانم سارا باند (Sarah Bond) به عنوان یکی از مهمترین افراد حاضر در برند ایکس باکس آماری از کاربران گیمپس را با مخاطبین این مرجع به اشتراک گذاشت. وی در این آمار به این موضوع اشاره نمود که مشترکین سرویس ایکس باکس گیمپس به طور میانگین حدود ۳۰% بیش از دیگر کاربران ایکس باکس وقت خود را صرف بازی کردن میکنند. همچنین، آنها ۴۰% بیش از سایرین به تجربهی ژانرهای مختلف پرداخته و در کمال تعجب ۲۰% بیش از سایر کاربران برای انجام بازی هزینه میکنند.
«هنگامی که اشتراکی نظیر تماشای ویدیو در Netflix را خریداری میکنید، چرخهی سودآوری این سرویس با در اختیار گذاشتن فیلم به کاربران به اتمام میرسد. اما این موضوع در صنعت بازیهای ویدیویی بالعکس است و با بیشتر بازی کردن بازیبازان، سود بیشتری نیز از راههای مختلف روانهی استودیوی سازنده، ناشر و ارائه دهندهی سرویس خواهد شد. در واقع، شما با معرفی یک بازی به شخص دیگر، میتوانید از فروش آیتمهای درون بازی آن عنوان گرفته تا حتی فروش عنوانهای مشابه و با سبکی یکسان دخیل باشید.
لازم است بدانید که حدود ۲۰۰ میلیون نفر کنسول میخرند و حدود ۳ میلیارد نفر بازیهای ویدیویی را تجربه میکنند. امروزه، بسیاری از آن جمعیت ۳ میلیارد نفری توان و یا شرایط خرید پلتفرم و بازی را در اختیار ندارند و از تجارب شگفت انگیز آن محروم شدهاند. وقتی شما واقعاً به کاری که ما از طریق سرویس گیمپس (کلود گیمینگ، اشتراک گذاری بازیها و…) در حال انجامش هستیم فکر کنید، متوجه خواهید شد که ما با این سرویس قصد داریم تا زمینه را در عین سودآوری این صنعت، برای اشتراک این تجارب به بازیبازان از هر قشری فراهم کنیم.»
در پایان لازم به ذکر است که تعداد کاربران سرویس ایکس باکس گیمپس در ابتدای سال جاری میلادی از ۱۸ میلیون نفر عبور کرد. این سرویس هماکنون در اختیار دارندگان پلتفرم رایانههای شخصی مبتنی بر ویندوز، کنسولهای ایکس باکس و گوشیهای هوشمند (کلود) در دسترس قرار دارد.