مدیرعامل انجمن خیریه اتیسم ایران گفت: از سال 1398 اجرای دو پروژه ملی را با توجه به محدودیتهای ناشی از همهگیری کرونا در دستور کار قرار دادیم. یکی راهاندازی مشاوره تلفنی در سطح کشوری و دیگری ایجاد سامانه اطلاعاتی در راستای تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان اتیسم بود.
سعیده صالح غفاری افزود: یکی از این همراهان و حامیان، شرکت همراه اول بود که در تجهیز این پروژهها از منظر بسترهای سختافزاری و نرمافزاری پا پیش گذاشت. این شرکت قبلا هم سامانه پیامکی با ظرفیت مناسب را در اختیار انجمن قرار داده بود.
وی گفت: سامانه مشاوره تلفنی انجمن اتیسم مبتنی بر تکنولوژی VoIP است و در زمستان همزمان با شروع قطعیهای برق دچار اختلالات و قطعیهای بسیاری شد، شرکت ارتباطات سیار ایران یو پی اسی را در به مجموعه اهداء کردند که توانستیم تمامی سیستمها را به آن متصل کنیم و مشکلات خانوادهها را در ساعات قطعی برق نیز پاسخگو باشیم./