رینگ‌برادرز یکی از بهترین شرکت‌های بازسازی و تیونینگ خودروهای کلاسیک امریکایی در دنیا است. این مجموعه، با حفظ اصالت ماسل‌کارها، کیت بدنه‌ی اختصاصی و تجهیزات فنی مدرن ارائه می‌کند.

دو برادر به‌نام‌های جیم و مایک رینگ (Jim and Mike Ring) فعالیت خود را با تامین قطعه برای خودروهای کلاسیک شروع کردند. نصب پیشرانه‌های قدرتمند روی ماسل‌کارهای مشهور رینگ‌برادرز را به شهرت رساند. سال ۲۰۲۱ در سما، AMC جولین ۱۷۲ از رینگ برادرز با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار و کیت بدنه‌ی طلایی رنگ، عنوان بهترین خودروی نمایشگاه را کسب کرد.

امسال برای بزرگ‌ترین همایش افترمارکت دنیا، چهار خودرو توسط رینگ برادرز آماده شده است. طبق سنت این شرکت، مدل‌های کلاسیک امریکایی، روند بازتولید و بازسازی کامل را طی کرده‌اند تا ظاهر چشم‌نواز و قدرت فنی عالی داشته باشند.

شورلت سوپرتراک انیو ۱۹۴۸
وانت پیکاپ‌های شورولت و جنرال موتورز که بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵ ساخته شدند، نام تجاری “طراحی پیشرفته” یا Advance-Design داشتند. این خودروها، وانت سبک‌وزن دو سرنشینه محسوب می‌شدند و برای حمل بار کمتر از یک تن مناسب بودند. شورولت ادونس دیزاین، همچنین با مدل مسقف و نمایی شبیه ون نیز تولید شد.

رینگ برادرز با حذف گلگیرها، چراغ‌های اصلی و بخش عقب وانت، طرح بدنه‌ی وانت کلاسیک شورلت را دگرگون کرده است تا ضمن افزایش حس اسپرت خودرو، فضای لازم برای چرخ‌های عظیم با تایرهای پهن فراهم شود. حدود ۱۰ هزار نفر ساعت برای بازتولید این خودرو صرف شده است.

تیم مهندسی Ahlman Engineering تقویت پیشرانه‌ را انجام داده است تا خودروی کلاسیک، قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار قابل کنترل و استفاده شود. سیستم تعلیق مستقل، ترمزهای برمبو و قابلیت تنظیم ارتفاع به سوپرتراک انیو اضافه شده است.

زیر کاپوت، موتور ۸/۴ لیتر مسابقه‌ای از برند گودوین (Goodwin) وجود دارد. ساختار گیربکس و دیفرانسیل، مشابه کوروت ۴L80 است. اگزوزها نیز، دست‌ساز تیتانیوم هستند. بسیاری از تجهیزات فنی مثل رادیاتور و جک پنوماتیک در قسمت بار نصب شده‌اند.

موستانگ مک وان پاتریارک ۱۹۶۹
نسل اول موستانگ با ابعاد کوچک‌تر نسبت به دیگر ماسل‌کارهای امریکایی دهه‌ی ۶۰ ساخته شد. موفقیت تجاری این محصول، مدیران فورد را تشویق به ساخت نسخه‌ی بزرگ‌تر از موستانگ کرد تا سرانجام، اولین مک‌وان در سال ۱۹۶۹ ساخته شود.

پاتریارک رینگ برادرز، ۵ سانتی‌متر بدنه‌ی پهن‌تر نسبت به نمونه اصلی دارد. بخش‌هایی از نمای بیرونی و کابین، شامل پوشش اگزوز، فرمان، پنل پشت در و لبه سپرها فیبرکربن هستند. مهندسان رینگ‌برادرز، داشبورد و ادوات داخلی موستانگ را بازطراحی کرده‌اند تا باردیگر، ترکیبی استثنائی از سنت و مدرنیته خلق شود.

پیشرانه‌ی پاتریارک، موتور فورد پرفرمنس آلومیناتور ۵/۲ لیتر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۵ نیوتن‌متر است. گیربکس ۶ سرعته‌ی دتس T-56 و دیفرانسیل عقب ویژه برای این خودرو استفاده شده است. فنرهای اصلی از برند Penske Racing، ترمزها ۶ پیستون مسابقه‌ای و چرخ‌ها ساخت HRE سوئیس هستند.

شورلت کامارو استرود ۱۹۶۹
نسل اول کامارو برای رقابت با موستانگ طراحی شد و به همین دلیل، ابعاد کوچک داشت. در عوض، نسخه‌ی بازتولید شده از رینگ برادرز، کیت بدنه‌ی پهن‌پیکر با ابهت برای کامارو ۱۹۶۹ فراهم کرده است. این مدل، استرود نام دارد.

تقریبا تمام بدنه، بازتولید شده و اشتراکی با نسخه‌ی اصلی ندارد. عرض خودرو، بیش از ۱۲ سانتی‌متر بیشتر شده و فاصله‌ی محورها نیز ۱۲ سانتی‌متر افزایش یافته است. سپرهای طرفین، سقف و اسپویلر عقب نیز کاملا متفاوت از کامارو ۶۹ هستند. استرود فاقد صندلی عقب و دارای ستون‌های محافظ اتاق (roll cage) است.

پیشرانه‌ی سوپرشارژ شورولت LS3 برای استرود، ۱۰۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو نیز مشابه پاتریارک، ترمزهای ۶ بیستون از برند بیر (Baer) و چرخ‌های HRE دارد.

شورلت K5 بلیزر بولی ۱۹۷۲
شاسی‌بلندهای کلاسیک دودر مثل برانکو و بلیزر، محبوبیت زیادی در امریکا دارند. مدل‌های قدیمی، البته چندان پرشتاب نیستند و به زحمت وزن بالای خود را هنگام نیاز به سرعت‌گیری سریع، حمل می‌کنند. این مشکل، با استفاده از پکیج آپشن‌های رینگ‌برادرز و نصب پیشرانه‌های مدرن، رفع می‌شود.

بلیزر K5 بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ تولید شد و فاقد بدنه‌ی ۴ در بود. نسل اول (۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲) با وزن خالص ۱۸۰۰ کیلوگرم، پیشرانه‌های مختلف ۴/۱ تا ۵/۷ لیتر با قدرت ۱۱۰ تا ۱۷۰ اسب بخار ارائه کرد. نسخه‌ی بازتولیدشده توسط رینگ برادرز، بولی (قُلدر :Bully) نام دارد و مجهز به موتور ۶/۸ لیتر شورولت همراه با سوپرشارژر ۲/۹ لیتری است.

بولی ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. سیستم دو دیفرانسیل دانا (Dana) فنرهای فوکس (Fox) ترمزهای ۶ پیستون برای تمام چرخ‌ها و رینگ‌های HRE، دیگر تفاوت‌های این خودرو با بلیزر کلاسیک هستند.

تولیدات رینگ‌برادرز، فراتر از پیشرانه‌های قدرتمند، بازسازی کابین و جای‌گزینی قطعات فنی با تجهیزات مدرن، طراحی بدنه‌ی اختصاصی و بسیار متفاوت ارائه می‌دهند. اکثر خودروهای این برند امریکایی، تک‌نمونه هستند و به دلیل شرایط خاص ظاهری و فنی، قیمت بالایی دارند. سال ۲۰۲۰، بلیزر K5 سیاه‌رنگ رینگ برادرز به قیمت ۷۵۰ هزار دلار در حراجی سما فروخته شد.