ویدئویی از له کردن پراید در یک برنامه تلویزیونی کره جنوبی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.
در این برنامه یک رزمی کار کره ای با ضربات مشت و لگد خود آسیبی جدی به خودروی پراید وارد می کند.
برخی کاربران له شدن پراید را از نیروی بالای این رزمی کار دانسته و برخی نیز علت آن را ضعیف بودن بدنه ی پراید عنوان کرده اند.
نسل نخست خودروی پراید طی سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید شد.
پراید در اصل در شرکت مزدای ژاپن با سفارش فورد طراحی شد.
ابتدا در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید.
سپس با تغییراتی با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد که به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد.
در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.
تولید این خودرو از سال ۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچبک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد.
پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال در مدل های مختلف تولید شد.
به دلیل ارزانی هزینه ی ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال ها فروش خوبی داشت اما اکنون با مقایسه ی فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می رود برای مثال مدل های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمتترین خودروهای این شرکت ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو طی سال های گذشته شده است.
سازمان پزشکی قانونی کشور خودروهای خانواده ی پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی عنوان کرده است.
پس از سال ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه ۹۹ متوقف شد.