سخت افزار/ به نظر می‌رسد که اینفلوئنسر‌ها و سلبریتی‌های اینستاگرامی باید خود را برای آپدیت بزرگ آماده کنند. پولی شدن قرار دادن لینک در کپشن اینستاگرام ! اخیرا یک برنامه ثبت اختراع (پتنت) پیدا شده که در آن اینستاگرام در نظر دارد هزینه‌ای را برای افزودن لینک به کپشن عکس‌ها یا پست‌ها در نظر بگیرد. آقای مایک مورفی آن را به عنوان بخشی از برنامه هفتگی ثبت اختراعات فناوری  کشف کرد.

برنامه ثبت اختراع، که شرکت مادر اصلی اینستاگرام یعنی فیس بوک برای اولین بار در سال 2016 ارسال کرده است به این صورت است که هنگامی که کاربر یک URL را به کپشن اضافه می‌کند، یک پاپ آپ ظاهر می‌شود و از او می‌پرسد آیا کاربر می‌خواهد 2 دلار برای برجسته کردن لینک پرداخت کن یا خیر!

برنامه ثبت اختراع (با عنوان “افزودن پیوندهای کپشن‌های رسانه‌ای در یک سیستم شبکه اجتماعی”) نحوه کارکرد این سیستم را به این صورت توصیف می‌کند: سیستم از کاربر ارسال‌کننده می‌خواهد در ازای تولید لینک، هزینه‌ای را پرداخت کند. “

البته مدت‌هاست که این موضوع یکی از بزرگترین شکایات کاربران در مورد اینستاگرام بوده است: این که اگر می‌خواهید پیوندی به یک مطلب، محصول یا هر چیز دیگری در پست خود اضافه کنید، نمی‌توانید URL را به عنوان عکس اضافه کنید. بیشتر افراد از مسیر “لینک در بیو” استفاده می‌کنند و کاربران تأیید شده اینستاگرام نیز می‌توانند لینک‌هایی به استوری‌های خود اضافه کنند. در اینجا این سوال مطرح خواهد شد که آیا اینفلوئنسرها، برند‌ها و سایر کاربران اینستاگرام مایل به پرداخت هزینه برای هر لینک هستند.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که شرکت‌ها موقعی از این پتنت‌ها برای محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند که به سوددهی نمی‌رسند (مانند هر پتنت ثبت شده)، بنابراین شرکت‌ها دائماً برای ثبت اختراع درخواست می‌کنند و پیش‌بینی این که این ویژگی در واقع چه زمانی اتفاق می‌افتد هیچوقت مشخص نیست. با توجه به درآمد اینستاگرام و شرکت مادر خود یعنی فیسبوک، شاید این موضوع هیچگاه به ثمر نرسد!