دیجیزا/ اگرچه آغاز کار فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games) با مشکلات متعددی همراه بود، اما واضح است این فروشگاه نسبت به سال گذشته عملکرد فوق العاده بهتری را داشته است. شرکت اپیک گیمز اخیراً اینفوگرافیک جدیدی را منتشر کرده است که اطلاعات بسیار جالبی را از عملکرد این فروشگاه در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده، فروشگاه اپیک گیمز در حال حاضر بیش از ۱۶۰ میلیون کاربر دارد که ۳۱/۲ میلیون نفر آن‌ها کاربر فعال روزانه هستند؛ این افزایش ۱۹۲ درصدی را نسبت به عملکرد سال گذشته نشان می‌دهد. این در حالی است که تعداد بیش‌ترین کاربران هم‌زمان ۱۳ میلیون نفر اعلام شده و تعداد کابران فعال ماهانه نیز ۵۶ میلیون نفر بوده است.

فروشگاه اپیک گیمز در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۳ بازی رایگان را در اختیار بازی‌بازان قرار داد که تاکنون ۷۴۹ میلیون بار توسط کاربران دریافت شده‌اند. علاوه بر این، مشتریان اپیک گیمز بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای خرید هزینه کرده‌اند که ۳۷ درصد آن یعنی ۲۶۵ میلیون دلار از فروش عناوین ترد پارتی بوده است. همچنین بازی‌بازان در کل سال به مدت ۵/۷ میلیارد ساعت به تجربه‌ی بازی‌های مختلف پرداخته‌اند که در مقایسه با ۳/۳۵ میلیارد ساعت رکورد سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش داشته است.

در نهایت لازم به ذکر است که Assassin’s Creed Valhalla ،Satisfactory ،Fortnite ،Snow Runner ،Grand Theft Auto V ،Borderlands 3 ،Tony Hawk’s Pro Skater 1 and 2 و Rocket League جزو محبوب‌ترین عناوین فروشگاه اپیک گیمز در سال ۲۰۲۰ بوده‌اند. اپیک گیمز امسال برای فروشگاه خود برنامه‌های زیادی دارد؛ از اضافه شدن ویژگی‌های مانند پروفایل‌ بازی‌بازان، اچیومنت‌ها گرفته تا تغییر برخی از موارد مانند ویژگی‌های اجتماعی و Wishlist. حال باید دید که فروشگاه اپیک گیمز در سال ۲۰۲۱ چگونه عمل خواهد کرد.