دیجیزا/ ردیت میگوید تمام بودجهی بازاریابی خود را خرج کرده است تا بتواند هزینهی پنج ثانیه تبلیغ در مسابقهی بزرگ Super Bowl را تأمین کند. این تبلیغ پنجثانیهای با استقبال چشمگیری مواجه شده است.
چند روز پیش، مسابقهی بزرگ سوپر بول (Super Bowl) بهصورت زنده پخش شد. همهساله در پخش زندهی مسابقات قهرمانی سوپر بول نمایش آگهیهای تبلیغاتی متعددی را شاهد هستیم که برای نمایش آنها هزینهی بسیار زیادی صرف میشود.
معمولا هر سال شرکتی جدید در تبلیغات سوپر بول ظاهر میشود تا پیغام یا اطلاعیهای کوتاه اعلام کند. امسال این جایگاه به ردیت (Reddit) تعلق گرفت. ویدئوهای مربوط به خودرو در حال پخش بودند که ناگهان لوگو ردیت و سپس پیغام این شرکت با عنوان «وای، این کار واقعا جواب داد» روی صفحه ظاهر شد.
ردیت در پیامی کوتاه اعلام کرد تمامی بودجهی بازاریابی خود را خرج کرده است تا بتواند هزینهی پنج ثانیه تبلیغ در مسابقهی سوپر بول را تأمین کند. ردیت در این پیام گفت کسانی که در شُرُف باخت هستند، با جمعکردن ایدههایشان روی موضوعی مشترک، به اهدافشان میتوانند دست پیدا کنند.
آنچه ردیت گفت، به جنجال اخیر دربارهی سابردیت WallStreetBets/ ارتباط دارد. در هفتههای گذشته، کاربران ردیت در سابردیت WallStreetBets/ گردهم آمدند تا دستهجمعی سراغ خرید سهام برخی شرکتها بروند و ارزش آنها را افزایش محسوسی دهند. با خرید ناگهانی سهام، ردیتورها توانستند ارزش سهام شرکتهایی مثل گیم استاپ (GameStop) و AMC را بسیار افزایش دهند و با این کار سراغ رقابت با والاستریت بروند.
اینکه میزان اثرگذاری تبلیغ سوپر بول ردیت چقدر خواهد بود، سؤالی است که فهمیدن جواب آن به گذر زمان نیاز دارد؛ بااینحال، آنچه است، این است که تبلیغ پنجثانیهای ردیت در شبکههای اجتماعی و رسانهها با استقبال درخورتوجهی روبهرو شده است.
ردیت بهتازگی موفق شده است سرمایهای ۲۵۰ میلیون دلاری جذب کند. این شرکت که اکنون ۶ میلیارد دلار ارزش دارد، میخواهد در سال جاری میلادی تعداد کارمندان خود را از ۷۰۰ نفر به حدود ۱،۴۰۰ نفر برساند.