دیجیزا/ یکی از بازیبازان و طرفداران مجموعهی Mass Effect، تصمیم گرفته تا با انتشار طرحهایی نشان دهد که اگر این بازی به عنوان یک اثر نقش آفرینی و ماجراجویی توسط استودیوی لوکاس آرتز (LucasArts) ساخته میشد، چگونه به نظر میرسید.
با اعلام رسمی و تایید شدن بازسازی سری Mass Effect، بسیاری از طرفداران برای نسخهی مورد انتظار این بازی، که تحت عنوان Mass Effect: Legendary Edition شناخته میشود، بسیار هیجان زده شدند. علاوه بر این برخی از طرفداران این مجموعه پا را از هیجان زده شدن پیشتر گذاشتند و شروع به بازسازی سه گانهی اصلی این مجموعه به شکل بازیهای دهه ۹۰ کردند.
چند سال پیش، گروهی از طرفداران این مجموعه یک بازی ماجراجویی از سری Mass Effect در شکل عناوین کلاسیک اشاره و کلیک ساخت. اکنون، با الهام از نسخهی Mass Effect: Legendary Edition، آنها در حال ساخت و توسعهی یک بازی به همین شکل بر اساس عناوین ماجراجویی و کلاسیک لوکاس آرتز هستند.
بازی اصلی ساخته شده توسط هواداران سری Mass Effect، که با نام Full Adventures of Commander Shepard شناخته میشود و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، یک عنوان تقلید شده و عجیب و غریب یک ساعته از Mass Effect بود که در عین ناباوری با استقبال خوبی هم مواجه شد! بر طبق گزارش منتشر شده توسط صفحهی itch.io، این پروژه توسط گروهی از طرفداران که عاشق سری Mass Effect بودند اما پس از پایان ناامیدکنندهی بازی Mass Effect 3 تمایلی به ادامهی آن نداشتند، آغاز شد. آنها در ابتدا قصد داشتند تا یک عنوان بسیار کوتاه و در عین حال با نمک از این مجموعه بسازند اما این روند در نهایت به ساخت یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک با الهام از آثار کلاسیک لوکاس آرتز تبدیل شد.
حال، سالها بعد از انتشار نسخهی اولیهی این بازی، این گروه در حال کار بر روی یک ریمستر مخصوص به خود هستند، اما آنها قصد دارند تا به جای به روزرسانی گرافیک، همان بازی ابتدایی و اصلی را به سبک دهه ۹۰ و شکل شمایل هنری بازیها در آن زمان برگردانند. یکی از کاربران رددیت (Reddit)، با نام مستعار parabolee، دو عکس از محتوا و شمایل کلی و هنری این بازی منتشر کرد که تا حدود زیادی نشان دهندهی سبک دهه نودی این بازی است.
اولین عکس از نسخه های زن و مرد فرمانده شپرد، به همراه شخصیت تالی، رونمایی میکند که در نوع خود بسیار جالب کار شدهاند. این پست از بازی Full Throttle، که در سال ۱۹۹۵ توسط استودیوی استودیوی لوکاس آرتز منتشر شد، به عنوان الهام بخش در زمینهی طراحی شخصیتها و شمایل کلی هنری بازی یاد میکند. اینکه شخصیتها و آثار هنری چقدر به عنوان Full Throttle شباهت دارند، هنوز جای بحث دارد. البته نباید غافل شد که واقعا سازندگان این اثر در زمینهی طراحی بازی عملکرد خوبی نشان دادهاند که جای تقدیر دارد.
در همین حال، تصاویر اول و دوم منتشر شده از این بازی الهام گرفتن آن را از عناوین دهه نودی The Secret of Monkey Island و Indiana Jones and the Fate of Atlantis نشان میدهد. هر دو تصویر منتشر شده از بازی فرمانده شپرد را در دو مکان متفاوت نشان میدهد. البته همانطور که مشخص است تصویر اول کاملا به طراحی هنری دهه نودی پایبند است در حالی که دیگری با اضافه شدن یک فهرست موجودی شکل مدرنتری به خود گرفته است. همچنین تصویر دوم به بازیبازان این امکان را میدهد تا بتوانند علاوه بر سایز اصلی صفحهی بازی، از یک اندازهی بزرگتر برای تصویر بازی نیز برخوردار شوند.
واکنش اکثریت کاربرارن رددیت به این پست بسیار مثبت بوده است. برخی از طرفداران حتی اظهار داشتند که این امر باعث شده تا تمایل آنها به یک بازی Mass Effect ساخته شده توسط استودیوی منحل شدهی تلتیل (Telltale) بیشتر از قبل شود. به هر حال، انتشار بازی Tales From the Borderlands و موفقیت آن نشان میدهد که جهش از ژانر شوتر به یک بازی ماجراجویی غیرممکن نیست و میشود که موفق شد، اما متأسفانه، چنین چیزی هنوز برای اکثر بازیها محتمل به نظر نمیرسد. اگرچه که سالهاست که پیشنهادهای مشابه در تالارهای گفتگوی مختلف برای تبدیل ژانرهای متفاوت به همدیگر مطرح شده است.
برخلاف نسخهی اصلی Mass Effect: Legendary Edition، نسخهی هنری و پیکسلوار آن تاریخ انتشار مشخصی ندارد. با این حال، نسخهی اصلی The Full Adventures of Commander Shepard هنوز هم برای دانلود رایگان از سایت itch.io در دسترس علاقمندان قرار دارد و اگر از طرفداران واقعی این سری هستید پیشنهاد میشود که حتما آن را تجربه نمایید.
در نهایت باید گفت که بازی Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ ۱۴ می ۲۰۲۱ (جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه میشود.
نظر شما در این مورد چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.