اگر قصد انتخاب زیباترین خودروهای جهان را داشته باشیم، قطعاً کوپه‌ها گزینه‌های اصلی خواهند بود زیرا خطوط بدنهٔ این خودروهای دودر به‌طور طبیعی چشم‌نواز است اما این بدان معنا نیست که کوپه‌ها از قدرت کافی برای مطابقت با ظاهر جذاب خود برخوردار نیستند. مصداق بارز این موضوع فراری روما، بنتلی کانتیننتال اسپید و آستون‌مارتین DBS هستند. این سه کوپهٔ اروپایی به همان اندازه‌ای که زیبا هستند قدرت هم دارند اما کدام‌یک از آن‌ها در مسابقهٔ درگ برنده می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین ویدئوی خود آن‌ها را در برابر هم قرار داده است.

کانتیننتال GT بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. زیر کاپوت کشیدهٔ این خودرو نیروگاه آشنای ۶ لیتری W12 توئین توربوی فولکس‌واگن قرار گرفته که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید ۲۲۷۳ کیلوگرم وزنی که بنتلی را به سنگین‌ترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است، جابجا کند. آستون‌مارتین DBS هم همان مقدار گشتاور را با قدرت بیشتر ۷۲۰ اسب بخاری از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 خود بیرون می‌کشد. این خودرو همچنین با تنها ۱۸۴۵ کیلوگرم وزن، بسیار از بنتلی سبک‌تر است اما تمام نیروی موتور آن فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و لانچ کنترل هم ندارد.

ارزان‌ترین خودروی این جمع هم فراری روما با ۲۲۲,۶۲۰ دلار قیمت است ولی با ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور که از یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو بیرون می‌آید، کمترین توان را هم دارد. بااین‌حال، مزیت اصلی این کوپهٔ ایتالیایی وزن بسیار سبک ۱۵۷۰ کیلوگرمی آن است. خب با توجه به همهٔ این اعدادی که بیان شد، فکر می‌کنید فراری در برابر کوپه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر بریتانیایی شانسی خواهد داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی بالا را تماشا کنید.

مشخصات فنی

بنتلی کانتیننتال اسپید

آستون‌مارتین DBS

فراری روما

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر ۷۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۲۲۷۳ کیلوگرم ۱۸۴۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۸۰,۲۲۵ دلار ۳۱۹,۱۲۵ دلار ۲۲۲,۶۲۰ دلار