کدام نسل پورشه ۹۱۱ توربو بهترین است؟ پاسخ دادن به این سؤال تقریباً غیرممکن خواهد بود زیرا هر نسل ویژگیهای مثبت و منفی خاص خود را دارد. بااینحال، با برگزاری یک مسابقهٔ درگ میتوان به این سؤال پاسخ داد که کدام نسل ۹۱۱ توربو سریعترین است. به لطف تیم کارواو، فرصت دیدن چنین مسابقهای بین تمام نسلهای ۹۱۱ توربو فراهم شده است؛ بنابراین، هرچند نمیتوانیم بگوییم کدام ۹۱۱ توربو بهترین است ولی حداقل بهزودی خواهیم فهمید که کدامیک در ۴۰۰ متر سریعترین است.
برای این درگ، کارواو تمام هفت نسل ۹۱۱ توربو را گرد هم جمع کرده که از نسل ۹۳۰ تا ۹۹۲ را شامل میشود. در سال ۱۹۷۵ پورشه با معرفی ۹۱۱ توربو نسل ۹۳۰، برای اولین بار استفاده از تکنولوژی توربوشارژر در خودرویی تولیدی را به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون، نسخهٔ توربو را همواره برای تمام نسلهای ۹۱۱ ارائه کرده است. هرچند توسعهٔ ۹۳۰ توربو در سال ۱۹۷۲ آغاز شد اما پورشه در طول دههٔ ۶۰ تکنولوژی توربوشارژر را در کاربردهای مسابقهای آزمایش کرده بود. در آن زمان، توربوشارژرها قطعهٔ اضافهشدهٔ عجیبی به پیشرانهها بهحساب میآمدند.
پورشه در ابتدا ۹۳۰ توربو را صرفاً برای همولوگ کردن مدل مسابقهای ۹۳۵ در نظر گرفته بود و تنها ۴۰۰ دستگاه از آن تولید کرد اما ۹۳۰ توربو بهسرعت محبوب شد و پورشه را مجاب کرد که تعداد بیشتری از آن تولید کند. بدین ترتیب، از اولین ۹۱۱ توربو بیش از ۲ هزار دستگاه تولید شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توربو مجهز شده بود که ۲۵۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشد.
پس از نزدیک به نیم قرن، داستان ۹۱۱ توربو به نسل کنونی یعنی ۹۹۲ رسیده است. پس از هفت نسل بهبود پرفورمنس متمادی، ۹۹۲ توربو S به یکی از بهترین و سریعترین محصولات تاریخ پورشه تبدیل شده است. این نسل از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این موتور قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی آن به هر چهارچرخ منتقل شود.
حال در این درگ که اولین و آخرین ۹۱۱ توربو در کنار هم قرار گرفتهاند، میتوان جهشی چشمگیر در پرفورمنس این ماشین طی نزدیک به نیم قرن را مشاهده کرد.