دیجیزا/ براساس جدیدترین گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد این شرکت بازیساز موفق شده است در بازهی زمانی سهماهه، ۱٫۲ میلیارد دلار درآمد از خرید درونبرنامهای کسب کند.
اکتیویژن بلیزارد از سالها پیش فعالیتی جدی در صنعت بازیهای ویدئویی دارد و حداقل از نظر مالی یکی از برترین شرکتهای این حوزه بوده است. بلیزارد قدیمیترین و سودآورترین مجموعهبازیها را در اختیار دارد و اگر سراغ انتشار مجموعهی جدیدی نروند، همچنان یکی از قدرتمندترین شرکتها در صنعت بازیهایی ویدئویی خواهد بود. در تازهترین اخبار بازی اعلام شد که اکتیویژن بلیزارد درآمد زیادی را در بازهی زمانی جولای تا سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط دیجیزا) از طریق خریدهای درون برنامهای به جیب زده است.
گزارش مالی اخیر شرکت اکتیویژن بلیزارد درآمد ۱٫۲ میلیارد دلاری در طول سه ماه را نشان میدهد که عددی فوقالعادهای بهحساب میآید. با اینکه خریدهای درون برنامهای همیشه منبع درآمد بزرگی برای اکتیویژن بلیزارد بوده، اما این میزان سودآوری برای این شرکت نیز واقعا چشمگیر است؛ چراکه با افزایش ۶۹ درصدی نسبت به دورهی مشابه سال قبل همراه بوده است و این موردی نیست که بهوفور شاهد آن باشیم.
کسب درآمد ۱٫۲ میلیارد دلاری میتواند دلایل متعددی داشته باشد و در رأس همهی آنها شیوع ویروس کرونا قرار میگیرد که تا حد زیادی بر نحوهی پولخرجکردن مردم تأثیر گذاشت. بااینحال پیشرفت ۶۹ درصدی درآمد اکتیویژن بلیزارد موردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
متأسفانه میزان درآمد هر یک از بازیهای بلیزارد بهشکل جداگانه مشخص نیست و نمیدانیم که سهم بازیهای بسیار محبوب Call of Duty Warzone و Candy Crush چهقدر بوده است. تنها موردی که بهطور قطع از آن اطمینان داریم، عملکرد بسیار عالی اکتیویژن بلیزارد در بازهی زمانی جولای تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ است.