دیجیزا/ توسعهدهندگان تیکتاک در حال آزمایش قابلیت استوریهای ۲۴ ساعته برای این شبکه اجتماعی محبوب هستند.
پس از آنکه توییتر بهطور رسمی فلیت را از پلتفرم خود حذف کرد، تیکتاک در ایمیل خود به خبرگزاری ورج تأیید کرد که در حال کار روی قابلیت جدیدی در شبکه اجتماعی خود است که کارکردی شبیه استوری دارد. این ویژگی که ابتدا توسط مت ناوارا در توییتر کشف شده بود، در حال حاضر از طریق تعداد کمی از کاربران در بازارهای خارج از ایالات متحده آمریکا آزمایش میشود.
سخنگوی تیکتاک گفت:
ما همیشه به فکر روشهای جدیدی هستیم تا برای جامعه خود ارزشآفرینی کنیم و تجربه استفاده از تیکتاک را بهبود ببخشیم […] هماکنون در حال آزمایش راههایی هستیم که به تولیدکنندگان محتوای ویدئویی فرمتهای اضافهای ارائه میدهد تا ایدههای خلاقانه خود را برای جامعه تیکتاکی منتشر کنند.
به گفته خبرگزاری gsmarena، قرار نیست استوری تیکتاک جایگزین هیچکدام از ویژگیهای داستانسرایی این شبکه اجتماعی مانند Duets ،Live و Stitch شود که طرفداران بسیاری دارند. در ادامه توییت منتشر شده توسط مت ناوارا را مشاهده میکنید که حاوی ویدئویی از شیوه عملکرد این قابلیت جدید است:
Introducing TikTok Stories
Plot twist!
h/t @amanfirdaus pic.twitter.com/gvQMzixYtS
— Matt Navarra (@MattNavarra) August 4, 2021
به نظر میرسد شیوه کارکرد این بخش مانند نمونههای مشابه باشد؛ استوریها پس از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند و میتوانید ببینید چه کسانی آنها را تماشا کردهاند، همچنین نظرات ارسال شده برای هر کدام از استوریها نیز قابل خواندن هستند. این قابلیت جدید ظاهر فعلی تیکتاک را تغییر نمیدهد، بلکه با کشیدن صفحه به سمت چپ از فید اصلی یا ضربه زدن روی آواتار شخصی به آنها دسترسی خواهید داشت.
هنوز درباره زمان پایان مدت مرحله آزمایشی این قابلیت چیزی گفته نشده و تاریخ عرضه رسمی استوری برای کاربران مشخص نیست. جالب خواهد بود ببینیم که چگونه تیکتاک ویژگی استوری را به کار گرفته و آن را به خود اختصاص میدهد. پتانسیل تعامل کاربران و فضای تبلیغاتی این قابلیت بسیار زیاد است، اما اگر ضعیف اجرا شود، سرنوشتی مانند فلیت توییتر خواهد داشت و پس از مدتی حذف میشود.
نظر شما درباره این بخش جدید در تیکتاک چیست؟ آیا تیکتاک میتواند از استوری به خوبی استفاده کند یا مانند توییتر در نهایت مجبور به حذف آن میشود؟