دیجیزا/ تهیه کننده The Medium، در مصاحبه اخیر خود خیال کاربران را راحت کرده و اعلام کرده است که کاربران در صورتی که حافظه SSD روی کامپیوترشان در اختیار نداشته باشند، همچنان میتوانند از این بازی لذت ببرند.
کمتر از یک ماه دیگر به عرضه بازی The Medium برای کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس زمان باقیمانده است و میتوان آن را یکی از جاهطلبانهترین بازیهای ویدیویی دانست. محصولی که بلوبر تیم (Bloober Team)، سازنده The Medium، مدعی شده که بهخوبی میتواند از SSD قرار داده شده در کنسولهای مایکروسافت استفاده و تجربهی بسیار خوبی را ارائه دهد. البته کاربران کامپیوتر هم باوجود HDD همچنان میتوانند از جهان بازی لذت ببرند.
یاچک زیبا، تهیه کننده بازی The Medium، در جدیدترین مصاحبه خود با سایت Wccftech در مورد بخشهای مختلف بازی صحبت کرده است. وی در طول صحبتهای خود به این مورد اشاره کرده که تمرکز اصلی بازی روی SSD است، اما بااینکه به کاربران کامپیوتر هم پیشنهاد شده که آن را روی SSD تجربه کنند، اما آن دسته از افرادی که دارای هارد دیسک هستند، همچنان میتوانند تجربهی خوبی را کسب کنند. البته دراینمیان تفاوتهایی هم مثل زمان بارگذاری وجود دارد.
یاچک زیبا دراینباره میگوید: «از آنجایی که ما برای مدت طولانی است که با سیستم Level-Streaming مشغول کار کردن هستیم، تمام تلاش خود را انجام دادهایم تا مطمئن شویم که کاربران پی سی با سیستم پیشنهادی ارائه شده، تجربه مناسبی کسب کنند. برای کامپیوتر، SSD پیشنهاد شده، ولی جزو موارد پیشنیاز نیست و با استفاده از HDD زمان بارگذاری بیشتری را تجربه خواهید کرد. این گفته بدین معنی است که تفاوتهایی میان معماری و سختافزار پی سی و کنسول وجود دارد.»
وی در ادامه صحبتهای خود افزود: «کمی فنیتر بگویم، سرعت انتقال خطی روی یک هارد دیسک استاندارد، تقریبا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است. این در حالی است که کنسولهای نسل پیشین (نسل هشتم) یک سوم این مقدار سرعت انتقال خطی داشتند. حال زمانیکه این مقدار را با ورودی و خروجی یک پی سی مقایسه میکنیم، متوجه میشویم که زمان لودینگ روی پی سی با هارد دیسک، کمی طولانیتر از یک SSD خواهد بود. البته دراینمیان مواردی مثل Pop-in بودن بعضی از تکسچرهای بازی را هم تجربه خواهید کرد، اما در حالت کلی The Medium روی پی سی با هارد دیسک، تجربهی خوبی را ارائه میدهد.»
در ادامه، یاچک زیبا در مورد حالت پرفورمنس و Quality روی پی سی هم توضیحاتی را ارائه کرده است که بیشتر مربوطبه مواردی مثل ری تریسینگ، RTAO و بازتاب نور میشود. بااینحال هنوز مشخص نشده که آیا کاربران کنسولی به این گزینه دسترسی دارند یا خیر. وی دراینباره میگوید: «ما در بازی دو گزینه مختلف به نامهای Performance و Quality داریم. در پرفورمنس مود بازیکنان بازتاب نور و RTAO را در تمامی محیطهایی که یک بار در آن حضور داشتهاند، تجربه خواهند کرد. این در حالی است که در کوالیتی، جدا از بازتاب و RTAO بازیکنان Hybrid Translucent و ریتریسینگ برای بعضی از سایهها را برای تمام جهان بازی تجربه خواهند کرد. البته این موارد با ویژگیهای انویدیا مثل DLSS هم ترکیب میشود، اما نیاز به سختافزار بسیار خوبی دارد.»
در انتها اشاره شده که بازی همچنان روی ایکس باکس سری ایکس | اس در حال بهینه شده است و در آینده اطلاعات بیشتری منتظر میشود. بازی The Medium در تاریخ ۹ بهمن ماه (۲۸ ژانویه) در دسترس کاربران قرار میگیرد.