دیجیزا/ بازسازی عناوین مشهور همواره باید تعادل مناسبی میان وفادار بودن به عنوان اصلی و معرفی تغییرات و ویژگیهای شخصی خود ایجاد کند. پیدا کردن این تعادل با بازسازی عنوان بزرگی مانند Demon’s Souls نیز دشوارتر است. شرکت فرام سافتور (From Software) با ساخت این بازی یک انقلاب را در میان عناوین نقشآفرینی ایجاد و به نوعی یک ژانر فرعی را معرفی کرد. حال بهتازگی کارگردان بازسازی این اثر توضیحاتی را در خصوص ویژگیهای آن ارائه داده است.
بازی Demon’s Souls Remake با وجود آن که ویژگیهای تازهای برای ارائه و حرفهای جدیدی برای گفتن دارد، اما استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) و سونی تضمین کردهاند که این بازسازی همچنان به نسخهی اصلی خود وفادار خواهد بود. آقای گوین مور (Gavin Moore)، کارگردان این نسخهی بازسازی شده، اخیراً مصاحبهای را با وبسایت Games داشته و اعلام کرده است که این بازسازی یک استاندارد طلایی برای آنها به شمار میرود.
وی در این باره اظهار داشت:
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) و استودیوی فرام سافتور به عنوان خالقان Demon’s Souls همهی تلاش و وجود خود را برای این بازی قرار دادند و آنها برای ما به خاطر ساخت این بازسازی خوشحال هستند. منظورم این است که آنها برای این بازی بسیار تلاش کردند، اما درگیر تولید واقعی روزمره بازی نشدند. اکنون به کمک بلوپوینت گیمز و استودیوهای جهانی همهی این بخشهای توسعه و پیشرفتها بازسازی شدهاند. ما اطمینان حاصل کردیم که این بازسازی همچنان به نسخهی اصلی وفادار باشد. این نکتهی بسیار مهمی است. ما طرفدار دو آتشهی بازیهای میازاکی هستیم، بنابراین اطمینان حاصل میکنیم که آنچه را که ساختهایم مطابق دید و نگاه وی باشد و این یک استاندارد طلایی است.
استودیوی بلوپوینت گیمز با ساخت بازسازی عنوان Shadow of the Colossus نشان داده شده که همواره به نسخهی اصلی بازیها وفادار است. پس جای تعجبی نیست که بازی Demon’s Souls Remake به نسخهی اصلی خود وفادار باشد. طبق نمایشهایی که تاکنون از این بازی ارائه شده، به نظر میرسد این بازسازی همان بازی مورد نظر طرفداران خواهد بود.
بازی Demon’s Souls Remake همزمان با عرضهی پلیاستیشن ۵، در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برروی این کنسول عرضه خواهد شد. شما میتوانید تریلر جدید گیمپلی و ویدئوی نحوهی ساخت موسیقی بازی را از طریق لینکهای قرار داده شده مشاهده بفرمایید. همچنین اخیراً تایید شده است که این بازی فاقد قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) خواهد بود.