یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که پس از پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک برای کاربران مطرح شد، این بود که توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. البته هنوز این قرارداد نهایی نشده، اما ماسک مجبور است که نظر سرمایه‌گذاران شرکت را به منظور دریافت بودجه موردنیاز خود جلب کند. ماسک تصمیم دارد تا با ایجاد تغییراتی تعداد کاربران توییتر را به طرز چشمگیری افزایش دهد. روزنامه‌ی نیویورک تایمز نیز اطلاعاتی را در این زمینه منتشر کرد. در ادامه به بررسی اهداف بلندپروازانه ایلان ماسک برای ارتقای وضعیت توییتر خواهیم پرداخت.

برای شروع، ماسک قصد دارد کاربران ماهانه توییتر را از 217 میلیون کاربر در پایان سال 2021 به نزدیک به 600 میلیون در سال 2025 و 931 میلیون کاربر تا سال 2028 افزایش دهد. در واقع، ماسک می‌خواهد تعداد کاربران این پلتفرم را طی شش سال آینده به 4 برابر حال حاضر افزایش دهد. ماسک همچنین تصمیم دارد تا تعداد کاربران پولی سرویس X توییتر را به 104 میلیون نفر ارتقا دهد. البته هنوز جزئیاتی در مورد سرویس X در دسترس نیست. اما او همواره بر مقوله‌ی بدون تبلیغات بودن توییتر برای همه‌ی کاربران تأکید می‌کند.

 
گفتی است که ماسک برای افزایش درآمد این شرکت اهداف بلندپروازانه‌ای دارد. او معتقد است که توییتر می‌تواند درآمد سالانه خود را تا سال 2028 به 26.4 میلیارد دلار افزایش دهد. در حالی که این شرکت در سال گذشته تقریباً 5 میلیارد دلار درآمد داشت. ماسک می‌خواهد راه‌های کسب درآمد متنوعی را در توییتر ایجاد کند. در حال حاضر، تبلیغات حدود 90 درصد از درآمد توییتر را تشکیل می‌دهد. مدیرعامل تسلا قصد دارد این میزان را تا سال 2028 به 45 درصد کاهش دهد. پیش‌بینی او شامل 12 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی و 10 میلیارد دلار درآمد اشتراک خواهد بود.

برای دستیابی به این اهداف عالی، بدیهی است که توییتر به کاربران اشتراکی بیشتری نیاز دارد. طبق پیش‌بینی ماسک، تا سال 2025 تعداد کاربران توییتر آبی به 69 میلیون نفر و تا سال 2028 این تعداد به عدد 159 میلیون نفر می‌رسد. توییتر آبی یک سرویس ماهانه 3 دلاری است که در نوامبر گذشته در ایالات متحده راه‌اندازی شد. این سرویس مزایایی مانند مقالات خبری بدون آگهی، توانایی لغو ارسال توییت و … در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر سرویس X و توییتر آبی، ماسک تأکید زیادی بر افزایش تعداد کاربران اشتراک‌های پولی کرده است.

لازم به ذکر است که ایلان ماسک قصد دارد تغییراتی را در فضای پرداختی توییتر نیز ایجاد کند. او تصمیم دارد درآمدهای کسب‌وکار پرداختی توییتر را از 1.3 میلیارد دلار کنونی به 15 میلیارد دلار در سال 2028 برساند. در حال حاضر، توییتر ویژگی‌های بسیار محدودی برای خرید و فروش ارائه می‌دهد. به گفته NYT، این موارد تأثیر قابل‌توجهی بر روی درآمد توییتر ندارد.

شرکت نیویورک تایمز هیچ جزئیاتی در مورد جزییات تصمیمات ماسک برای دستیابی به این اهداف منتشر نکرده است. و فقط واضح است او اهداف بلندپروازانه‌‌ای برای ارتقای توییتر در ذهن دارد. چهار برابر شدن کاربران و پنج برابر شدن درآمد برای شرکتی مانند توییتر که در حال حاضر به خوبی تثبیت شده است، سفارش بسیار بالایی است. اما کاملا روشن است که ماسک نمی‌خواهد توییتر را در وضعیت موجود رها کند.