دیجیزا/ الکترونیک آرتز اکنون پس از خرید کدمسترز، بیشترین تعداد استودیوهای بازیسازی متمرکز روی ساخت آثار ریسینگ و بیشترین تعداد مجموعه بازیهای ریسینگ شناختهشده را در اختیار دارد.
مجموعه بازی F1، مجموعه بازی WRC، مجموعه بازی Dirt، مجموعه بازی Grid، مجموعه بازی Project Cars، مجموعه بازی Burnout، مجموعه بازی Real Racing و سری بازی Need for Speed (نید فور اسپید). شرکت الکترونیک آرتز اکنون صاحب حق ساخت و حق انتشار هشت مجموعه بزرگ ریسینگ در جهان ویدیوگیم است و ۱۰۰ها بازیساز در استودیوهای متفاوت دارد که بخش قابل توجهی از عمر خود را صرف ساخت بازیهای ویدیویی ریسینگ کردهاند. همین حقیقت کاری میکند که شرکت EA بیشتر از هر شرکت دیگری در هنر هشتم، دارای استودیوها، بازیسازها و مجموعه بازیهای قابلتوجه ریسینگ باشد.
پس از آن که الکترونیک آرتز با پیشنهاد مبلغی عظیم موفق به خرید کدمسترز و شکست دادن شرکت Take-Two شد، واضح بود که EA میخواهد تمرکز قابل توجهی روی بازیهای ریسینگ داشته باشد. حالا مشخص شده است که الکترونیک آرتز میخواهد بهعنوان «بزرگترین سازنده و ناشر بازیهای ریسینگ در جهان» شناخته شود و هر سال حداقل یک بازی ریسینگ جدید داشته باشد. شرکت تیک-تو، ناشر بازیهای راک استار قصد خرید کدمسترز با قیمت یک میلیارد دلار را داشت. اما درنهایت الکترونیک آرتز با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار موفق به خرید کدمسترز شد.
در جلسهی بزرگ شرکت الکترونیک آرتز روی این نکته تایید شد که شرکت EA قصد ازبینبردن هیچکدام از هشت مجموعه بازی نامبرده را ندارد. بلکه میخواهد همهی آنها را تقدیم گیمرهای بیشتری در نقاط گوناگون دنیا کند. الکترونیک آرتز باور دارد که ترکیب تواناییهای مالی و فنی این شرکت با قدرت بازیسازی استودیوهای بریتانیایی کدمسترز، نتایجی معرکه را به ارمغان میآورد.