دیجیزا/ یکی از افراد سرشناس و تاثیر گذار سابقاً شاغل در یوبیسافت در آخرین مصاحبهی خود با وبسایت سونی، به صورت رسمی اعلام کرد که یک استودیو با نام هِیوِن (Haven) را تاسیس کرده و در حال ساخت یک IP جدید برای پلیاستیشن است.
خانم جید ریموند (Jade Raymond)، موسس استودیوهای یوبیسافت تورونتو (Ubisoft Toronto) و ایاِی موتیو استودیوز (EA Motive Studios) که ساخت بازیهایی نظیر Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction و تهیه کنندگی و شرکت در توسعهی برخی از قسمتهای مجموعههای Assassin’s Creed و Watch Dogs را در کارنامهی خود میبیند، مصاحبهی مفصلی با پلیاستیشن داشته که در ادامه میتوانید آن را مطالعه کنید:
۱۲ ماه عجیب و دشوار را پشتسر گذاشتیم که سراسر خبر ناگوار در آن شنیده شد. در واقع، تمامی عوامل ناراحت کننده که تجربه کردیم باعث شد تا از خود سوال مهمی بپرسم. من بیش از ۲۵ سال از زندگی خودم را صرف ساخت بازی کردم و رهبری و ساخت دو بازی بسیار موفق را در کارنامهی خود دارم و حتی توانستهام تا چندین استودیو را به صورت همزمان اداره کنم.
اما چند نفر اخیراً سوالی مبنی بر اینکه “هنوز هم میخواهی در صنعت بازی فعالیت کنی؟” را از من پرسیدند و جواب من بدون تردید “بله” بود؛ صنعت بازی جایی است که من به آن تعلق دارم!
چه زمانی که با کودکانم در حال تجربهی بازی Settlers of Catan هستم و چه زمانی که با تیم خودم در حال تجربهی Valheim هستیم، حس میکنم که بازی برای آرامش یافتن من بهترین گزینه است و باعث میشود تا با دیگران ارتباط برقرار کنم. از طرفی دیگر، حسی که ساخت یک بازی به من میدهد حتی از مواردی که گفتم نیز بهتر است، خصوصاً زمانی که در تلاش هستم تا افراد خلاقی نظیر طراحان، مهندسان، موسیقیدانها و برنامهنویسان (بله! برنامهنویسان نیز خلاق هستند) را همانند یک ارکستر کاملاً هماهنگ شده جمعآوری کنم تا با ساخت یک دنیای جدید میزبان بازیبازان باشیم، حس میکنم هیچ حس رضایتبخشتری بالاتر از این وجود ندارد.
در چند سال گذشته از زندگی حرفهای خود، مدام به این مساله فکر میکردم که در آینده چه کاری انجام دهم و اکنون نیز به آن نتیجه رسیدهام. من قصد دارم به انجام آنچه که دوست دارم بپردازم و این کار را در حالی انجام خواهم داد که تیمم آزادی عمل برای کاوش و الهام گرفتن را داشته باشند.
در نهایت، امروز من استودیوی هیوِن را تاسیس کردم. یک استودیوی مستقل که اعضای آن را بسیاری از سازندگان با استعداد صنعت گیم که سالها در کنار آنها کار میکردم و برایم بسیار عزیز هستند تشکیل میدهند. وقتش رسیده تا دوباره دور هم جمع شویم تا خلاقیتهای خود را بدون داشتن هیچ مانعی بسنجیم و شور و اشتیاق خود را در قالب یک بازی در اختیار بازیبازان قرار دهیم.
ما به قدرت بازیها در ایجاد نشاط در زندگی مردم باور داریم و هدف سونی نیز چنین است. تعهدی که آنها در این زمینه به من دادند بینظیر است و به همین دلیل بینهایت از حمایت و پشتیبانی سونی خوشحالم.
همانند نام استودیوی خود (Haven به معنای مکانی امن)، میخواهیم استودیوی خود را به پناهگاه توسعهدهندگان خلاق و بازیهای خود را به یک مامن برای بازیبازان تبدیل کنیم. اگرچه امروز اجازهی ارائهی جزئیات بیشتری را ندارم، اما به اعضای خانوادهی پلیاستیشن میخواهم اعلام کنم که استودیوی هِیوِن در حال ساخت یک IP جدید است و برای رونمایی از آن لحظه شماری میکنیم.
بنابراین، استودیوی هیون با نام کامل Haven Entertainment Studios که در شهر مونترال کانادا واقع است، از امروز به شکل رسمی به فعالیت خود در صنعت بازی خواهد پرداخت.