دیجیزا/ رویداد Gamescom امسال بهصورت کاملا مجازی برگزار شد و تجربهای جدید و متفاوت را برای بازیبازان به ارمغان آورد. اکنون برگزارکنندگان این رویداد از تجربیات به دستآمده و احتمال برگزاری رویداد سال آینده بهصورت فیزیکی میگویند.
شیوع ویروس کرونا تاثیرات عمیق و غیرقابلبازگشتی را برروی سبک زندگی انسانها گذشت. جمیعت عظیم بازیبازان نیز از این تغییرات جدا نبودند و شاهد نوآوریها در صنعت بازیهای ویدیویی بودیم. در همین راستا، عدم امکان برگزاری مراسمهای حضوری باعث دیجیتالی شدن این رویدادها شد. مراسم Gamescom هم از این غافله عقب نماند و با حفظ سنت برگزاری سالانهی خود، این بار در کالبدی جدید در دسترس هواداران قرار گرفت.
سوالی که برای هواداران به وجود میآید، شکل و شمایل رویداد سال بعدی Gamescom است؛ آیا در صورت از بین رفتن خطر ویروس کرونا، بار دیگر شاهد جمعیتهای چندصدهزار نفری خواهیم بود یا فرمت فعلی این مراسم حفظ خواهد شد؟ Gamescom 2020 به میزبانی (Geoff Keighley) برگزار شد و شاهد معرفی عناوین متنوعی بودیم. در این میان، آمار مخاطبان نیز بسیار قابلتوجه است؛ بیش از دو میلیون بازیباز از خانه به تماشای مراسم Gamescom 2020 نشستند. این موفقیت مهم باعث خواهد شد که برگزارکنندگان این مراسم با حفظ فرمت دیجیتالی برای رویداد حضوری و همزمان هم تلاش کنند.
فلیکس فالک (Felix Falk) مسئوا روابط عمومی صنعت بازی آلمان اعلام کرد: «شرایط عجیبوغریب باعث شد که Gamescom 2020 بهشدت [برای ما] چالشبرانگیز باشد اما [با وجود این شرایط] همچنان آن را برگزار کردیم. فرمت دیجیتالی این رویداد ثابت کرد که ظرفیت جهانی ما برای برگزاری این رویداد چقدر بزرگ است؛ در واقع بزرگترین در جهان.
در همین حال، برای جامعهی بازیبازان و صنعت بازی مشخص شد که رویدادهای حضوری، در کنار توسعهی دیجیتالی، چقدر اهمیت دارند. بنابراین ما کولهبار تجربهی خود از رویداد امسال را برمیداریم و از آن برای دستیابی به ایدهآل خود – رویداد مجازی و حضوری بهصورت ترکیبی – استفاده میکنیم.»