دیجیزا/ شرکت آمازون سعی دارد با استفاده از Luna وارد صنعت بازی های سرویس ابری شود.

بازی‌های سرویس ابری نوعی از سرگرمی‌های آنلاین است. به زبان ساده‌تر Cloud Gaming یک راه دیجیتال برای اجاره‌ی بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. با پرداخت اشتراک ماهانه گیمر‌ها به مجموعه گسترده‌ای از بازی‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. اکنون شرکت آمازون نیز از سرویس Cloud Gaming خود به نام Luna رونمایی کرده است که از خدمات وب آمازون، به عنوان سرویس پشتیبان اصلی خود استفاده خواهد کرد.

آمازون ادعا می‌کند که Luna در رایانه‌های شخصی، Mac، دستگاه‌های Fire TV و همچنین iPhone و iPad از طریق برنامه‌های وب قابل پخش خواهد بود. گفته می‌شود که نسخه اندرویدی آن نیز به زودی ارائه خواهد شد. این تفاوت چشم‌گیر بین Luna و سرویس‌های Cloud Gaming ماکروسافت و گوگل (xCloud و Stadia) است. اپل با تغییرات قوانین خود مانع اجرای بازی دو سرویس ماکروسافت و گوگل در دستگاه‌های iOS شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده سرویس Luna در ایالات‌متحده (به جز آلاسکا و هاوایی) در دسترس خواهد بود.

آمازون همچنین کانال بازی Luna+ را به کاربران خود ارائه خواهد داد که به افراد امکان دسترسی به مجموعه بازی‌ها را با قیمت مناسب می‌دهد. کاربران با پرداخت ۶ دلار به صورت ماهیانه از کیفیت تا 4k با 60FPS برخوردار خواهند شد. با استفاده از اشتراک Luna+ افراد قادر خواهند بود همزمان در دو دستگاه بازی کنند. سخنگوی آمازون در این باره می‌گوید افراد حداقل ۳۰ روز قبل از پایان دوره اخطار لازم را دریافت می‌کنند. برخی از بازی‌هایی که برای Luna+ ارائه می‌شود شامل فهرست زیر است:

Resident Evil 7
 Control
 Panzer Dragon
 A Plague Tale: Innocence
 The Surge 2
 Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Iconoclasts
 GRID
 ABZU
 Brothers: A Tale of Two Sons
گفتنی است؛ آمازون همچنین از مالکیت خود در Twitch استفاده می‌کند. رابط کاربری Luna جریان‌های Twitch را برای بازی‌هایی که در سرویس پشتیبانی می‌شوند نشان می‌دهد و بازیکنان می‌توانند از طریق Twitch به بازی‌ها راه پیدا کنند. این همان عملکردی است که گوگل قول داده به Stadia و YouTube اضافه کند.