مایکروسافت روز گذشته اپلیکیشن جدید Microsoft Defender که وظیفه‌ی تأمین امنیت سیستم را برعهده دارد برای پلتفرم‌های iPadOS ،iOS، اندروید، ویندوز و macOS منتشر کرد.

غول ردموندی سال‌ها از عبارت Defender برای آنتی‌ویروس اختصاصی‌اش استفاده می‌کرد. Microsoft Defender سرویسی چندپلتفرمه است که داشبوردی برای نظارت روی دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

ورج می‌نویسد که اپلیکیشن مایکروسافت دیفندر اکنون برای مشترکین پلن‌های Personal و Family سرویس مایکروسافت ۳۶۵ دردسترس قرار دارد و قابلیت‌های این اپلیکیشن بسته به پلتفرم مورد استفاده تفاوت‌هایی خواهد داشت. برای مثال در iOS و iPadOS خبری از سرویس آنتی‌ویروس نیست، بااین‌حال دربرابر حملات فیشینگ وب از دستگاه محافظت می‌شود و داشبوردی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

Microsoft Defender در پلتفرم اندروید ابزار آنتی‌ویروس نیز دارد و به شما امکان می‌‌دهد دستگاه را برای یافتن اپلیکیشن‌های حاوی بدافزار اسکن کنید. Microsoft Defender در اندروید نیز همچون iOS لینک‌ها را برای یافتن حملات فیشینگ اسکن می‌کند.

اپلیکیشن جدید مایکروسافت در پلتفرم ویندوز به‌ جای این‌ که در نقش جایگزینی برای اپلیکیشن Windows Security ظاهر شود، بیشتر مثل یک داشبورد امنیتی با چند ابزار است. ازطریق داشبورد Microsoft Defender می‌توانید وضعیت تأمین امنیت سیستم ازطریق آنتی‌ویروس‌های Norton و McAfee و… را مشاهده و قابلیت‌های امنیتی را در بین دستگاه‌های مختلف مدیریت کنید.

Microsoft Defender همچنین هشدار و توصیه‌های امنیتی روی دستگاه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. البته توصیه‌های امنیتی صرفاً در پلتفرم‌های ویندوز و macOS ارائه می‌شوند.

بسیاری از افراد ممکن است تمایلی به دانلود Microsoft Defender نداشته باشند، اما این سرویس برای کسانی که به‌دنبال داشبوردی ساده برای محافظت از چند دستگاه می‌گردند مفید به نظر می‌رسد. مایکروسافت می‌گوید در آینده قابلیت‌های بیشتری به Microsoft Defender اضافه می‌کند.